Vem har sagt att e-handel måste vara digital?

Häromkvällen när satt jag och skummade genom bloggflödet i min RSS-läsare fastnade jag hos Please copy me och inlägget om Bill Bernbach. Längst ned fanns en liten push om boken "The Creative Revolution" av Claes Bergquist. Jag har ju sett tips om boken förut, men aldrig kommit till skott och köpt den. Men så kom jag att tänka på Jan Cederquist och hans tankar om synkronicitet. Det kanske fanns en anledning till att mina ögon fastnat på det lilla boktipset?

Jag skickade iväg ett mail till Claes och fick till svar att, jodå, det fanns en bok kvar till mig och att den nu var på väg.

Som van e-handlare kändes det väl lite konstigt att beställa via e-post. Allting ska ju vara e-shopar nuförtiden. Och betalning? Jo då, det ligger en faktura i paketet svarade Claes snällt på min fråga. Förskottsbetalning med kort var liksom inget alternativ.

Idag kom så boken i brevlådan och med låg också den utlovade fakturan. Och det är nu det blir ännu mindre digitalt över denna e-handel. Fakturan var nämligen snyggt och prydligt utskriven på svagt färgat brevpapper. Riktigt brevpapper. Säkert 100 gram eller ännu högre (jag är ingen expert på papperskvaliteter).

Och skrivet med skrivmaskin.

Undrar om det är en Halda?

2 kommentarer:

Fredric sa...

På tal om synkronicitet.

Jag hamnade på din blogg av en slump. Eller inte. Just idag kommer Claes Bergquist till kontoret och personligen levererar The Book. Jag hade beställt The Creative Revolution (har den även hemma) men det var egentligen The Book jag skulle ha.

Såg att du kollat in Rapport från himlen. Hoppas du gillade den och blev lite sugen. :)

Trevlig helg.
/Fredric.

grodanblogg sa...

Jodå, jag gillar det mesta på din blogg. Alla texter behöver inte vara korta, bara för att det är på Internet!

Om du träffar Claes igen så får du hälsa!

/Johan