Det blir ingen guldklocka

Nu är det klart. Det blir ingen guldklocka för mig.

Efter att ha varit anställd inom samma koncern i drygt 22 år så lämnade jag i måndags in min avskedsansökan.

Jag har förvisso haft varierande och för det mesta roliga arbetsuppgifter under dessa 22 år. Och jag har väl inte suttit längre på varje jobb än någon som har bytt arbetsgivare vid varje nytt jobb. Men i dagens läge är det ju ändå inte helt vanligt att ha haft samma arbetsgivare under så lång tid.

Och nu är det dags. Dags att göra något annat. Och i mitt fall dags att prova mina vingar helt på egen hand.

Så från den 1 september i år så har jag en ny arbetsgivare. Mig själv.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, 22 år är helt klart en bedrift. Man får gratulera till det och önska lycka till framöver.

Och du som verkar erfaren i branschen, om du är sugen på att vara mentor så är det ok. :)

Ps. Visst är BooneOakley grym!

grodanblogg sa...

Och jag som själv har funderat på att skaffa mig en mentor!

Anonym sa...

Grattis!! Idag skrev jag på mina papper :D