Marknadsföring kräver att man uppfyller förväntningar

Om man som jag bor en bit utanför Stockholm, så är gårdsbutiker en trevlig företeelse. De är såklart trevliga för Stockholmare också, men de ligger liksom bättre till för oss i spenaten.

En av de gårdsbutiker som finns i trakten, Domta, som hittills mest synts genom lappar på den lokala anslagstavlan, har nu börjat har börjat marknadsföra sig lite mer aggressivt. Med handgjorda skyltar längs vägarna. Och idag, efter att ha lämnat av sonen vid tåget i Enköping, fick vi en ingivelse att besöka butiken i fråga. Och eftersom det var en helt vanlig söndag (= potentiella kunder lediga) och skyltar fanns uppsatta, så gav vi oss av.

Den skylt som gjorde att vi bestämde oss sitter precis i början av riksväg 70, lagom där alla Stockholmare kört av E18 på sin väg mot Dalarna. Butiken ca två mil därifrån.

Efter en stunds färd i det vackra vårvädret, på mindre och mindre vägar, nådde vi till slut vårt mål. Bara för att mötas av en ny skylt, denna gång med texten "Öppettider: lördagar udda veckor, 10-15". För säkerhets skull kompletterat med skylten "Stängt".

Slutsats: Akta dig för att marknadsföra dig, om du inte kan uppfylla de förväntningar som skapas. För oss blev det ingen glad gris i pannan idag, men vi fick ju i alla fall en trevlig biltur. Men det var ju inte det som vi förväntat oss...

0 kommentarer: